CyklistikaKristián Zimány

Na Gire dominuje mamutia časovka, ale chýbajú ťažké horské finiše

Publikované 03.06.2015 v 13:21 v kategórii Giro d Italia, prečítané: 42x

Prvým vrcholom sezóny pre jazdcov na celkové poradie je Giro d´Italia, ktoré na cyklistov kladie mimoriadne fyzické nároky. V tomto ročníku organizátori pripravili zaujímavú trasu, kde vyčnieva dlhá časovka jednotlivcov, no nebudeme vidieť ani jeden ťažký horský dojazd, hoci náročné kopce sa v programe objavia. Talianska Grand Tour je zakaždým vrchárskou prehliadkou Apeninského polostrova, ale na podujatí má svoju históriu aj jazda proti chronometru. Aj keď je pripravených šesť finišov na vrchole stúpania, ani jeden z nich nepúta takú pozornosť ako časovka jednotlivcov s dĺžkou 59,4 km, ktorá má potenciál vytvoriť veľké rozdiely medzi favoritmi. Okrem toho si v šiestich etapách prídu na svoje šprintéri, a keď odrátame tímovú časovku, zvyšných sedem dní sa odohrá na zvlnenom alebo kopcovitom teréne, ktorý je vhodný pre klasikárov, odolných špurtérov či lovcov etáp. Aj keď týchto sedem etáp by nemalo zasiahnuť do GC, najmä v prvom týždni pri nepriaznivých podmienkach dokážu zatriasť sebavedomím favoritov. Favoriti chcú prežiť prvú časť bez útrap Tímová časovka je na podujatí obľúbeným začiatkom, preto v programe nesmie chýbať ani tentoraz. Vrcholiť bude v známom meste San Remo a na priamočiarej trati na pobreží vyberie nového vlastníka maglia rosa. Prvý oddychový deň je naplánovaný až po deviatej etape, ale šprintéri si tento priestor veľmi neužijú, pretože k dispozícii majú len dva dojazdy počas druhého a šiesteho dňa. Hneď v tretej etape je pripravená výživná vrchárska porcia, ktorá je vhodná pre útočníkov alebo rýchlych finišerov v oklieštenom pelotóne. Nasledujúca etapa zase pripomína ardenské klasiky, pretože 10 km pred cieľom stojí 3500-metrový kopec, ktorý na poslednom kilometri dosahuje sklon až 14 percent. Pre odolných špurtérov je vhodná aj siedma etapa, ktorá sa pre zmenu podobá na monument Miláno - San Remo. Obrovská porcia 260-tich kilometrov a zvlnená koncovka sľubuje peknú drámu. Deviata etapa je zase ušitá na mieru utečencov. Prvé dva finiše na vrchole stúpania sa objavia počas piateho a ôsmeho dňa. Najskôr to bude kopec Abetone (17,3 km; 5,4 %), ktorý však nie je veľmi ťažký, aby motivoval favoritov k vzájomným útokom. Druhé cieľové stúpanie Campitello Matese (13 km; 6,9 %) už poskytuje priestor na otestovanie svojich súperov, ale v konečnom dôsledku to bude len ďalšie zahrievacie kolo. Aj počas druhého týždňa dostanú šprintéri k dispozícii len dve príležitosti. Nad ich sily by potom mala byť jedenásta etapa končiaca na autodrome v Imole, kde pred cieľom musia štyrikrát prekonať kopec Tre Monti (4,4 km; 4,1 %), a hneď tá nasledujúca, ktorá končí na kilometrovom stúpaní s priemerom sedem percent. Tieto dve ponuky sú naopak výborné pre odolných špurtérov a výbušných pretekárov.


="text-align:>

Komentáre

Celkom 0 kometárov

  • Neregistrovaný uživatel

    Meno: Prihlásiť sa

    Blog:

    Obsah správy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovedzte na otázku: Čo je dnes za deň?