Na Gire dominuje mamutia časovka, ale chýbajú ťažké horské finiše
Publikované 03.06.2015 v 13:21 v kategórii Giro d Italia, prečítané: 42x
Prvým vrcholom sezóny pre
jazdcov na celkové poradie je Giro d´Italia, ktoré na cyklistov kladie
mimoriadne fyzické nároky. V tomto ročníku organizátori pripravili
zaujímavú trasu, kde vyčnieva dlhá časovka jednotlivcov, no nebudeme
vidieť ani jeden ťažký horský dojazd, hoci náročné kopce sa v programe
objavia.
Talianska Grand Tour je zakaždým
vrchárskou prehliadkou Apeninského polostrova, ale na podujatí má svoju
históriu aj jazda proti chronometru. Aj keď je pripravených šesť finišov na vrchole stúpania, ani jeden z nich nepúta takú pozornosť ako časovka jednotlivcov s dĺžkou 59,4 km, ktorá má potenciál vytvoriť veľké rozdiely medzi favoritmi. Okrem toho si v šiestich etapách prídu na svoje šprintéri,
a keď odrátame tímovú časovku, zvyšných sedem dní sa odohrá na zvlnenom
alebo kopcovitom teréne, ktorý je vhodný pre klasikárov, odolných
špurtérov či lovcov etáp. Aj keď týchto sedem etáp by nemalo zasiahnuť
do GC, najmä v prvom týždni pri nepriaznivých podmienkach dokážu
zatriasť sebavedomím favoritov.
Favoriti chcú prežiť prvú časť bez útrap
Tímová časovka je na podujatí obľúbeným začiatkom, preto v programe nesmie chýbať ani tentoraz. Vrcholiť bude v známom meste San Remo a na priamočiarej trati na pobreží vyberie nového vlastníka maglia rosa.
Prvý oddychový deň je naplánovaný až po deviatej etape, ale šprintéri
si tento priestor veľmi neužijú, pretože k dispozícii majú len dva
dojazdy počas druhého a šiesteho dňa. Hneď v tretej etape je pripravená
výživná vrchárska porcia, ktorá je vhodná pre útočníkov alebo rýchlych
finišerov v oklieštenom pelotóne. Nasledujúca etapa zase pripomína
ardenské klasiky, pretože 10 km pred cieľom stojí 3500-metrový kopec,
ktorý na poslednom kilometri dosahuje sklon až 14 percent.
Pre odolných špurtérov je vhodná aj
siedma etapa, ktorá sa pre zmenu podobá na monument Miláno - San Remo.
Obrovská porcia 260-tich kilometrov a zvlnená koncovka sľubuje peknú
drámu. Deviata etapa je zase ušitá na mieru utečencov. Prvé dva finiše na vrchole stúpania sa objavia počas piateho a ôsmeho dňa. Najskôr to bude kopec Abetone (17,3 km; 5,4 %), ktorý však nie je veľmi ťažký, aby motivoval favoritov k vzájomným útokom. Druhé cieľové stúpanie Campitello Matese
(13 km; 6,9 %) už poskytuje priestor na otestovanie svojich súperov,
ale v konečnom dôsledku to bude len ďalšie zahrievacie kolo.
Aj počas druhého týždňa dostanú
šprintéri k dispozícii len dve príležitosti. Nad ich sily by potom mala
byť jedenásta etapa končiaca na autodrome v Imole, kde pred cieľom musia
štyrikrát prekonať kopec Tre Monti (4,4 km; 4,1 %), a
hneď tá nasledujúca, ktorá končí na kilometrovom stúpaní s priemerom
sedem percent. Tieto dve ponuky sú naopak výborné pre odolných špurtérov
a výbušných pretekárov.

="text-align:>

="text-align:>
Komentáre
Celkom 0 kometárov